ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, november 13, 2006
Mimre!
Jeg er i mimre humør for tiden.
Min første datamaskin var en commodore 64. Med kasettspiller:) Jeg husker det som om det var i går. Vi kunne sitte inne timesvis og spille. Her er noen av de mest spilte på C64
Giana sisters









Last ninja










Bubble bubble










Etterhvert så var det Sega som var inn og det mest spillte spille var da

Alex the kid:












For deg som er vil mimre enda mer kan du gå inn på:
http://c64s.com/toplist/
http://www.everyvideogame.com/play-sms-Alex_Kidd_in_Miracle_World_(UE)_[!].htm

Her kan du spille de gode gamle spillene online.
Have fun!!!
posted by Trond Westby @ 9:51 p.m.  
7 Comments:
  • At 11:23 a.m., Blogger Kjell Rune said…

    Oh man!!! Last Ninja 2 e det besta spelet ever. Og ikkje minst et av dei spele så har forårsaka mest frustrasjon. Huska du heilt i slutten av det fyssta brettet då du sko hoppa øve ei mye elle noge? Fytti, så irriterande når du ikkje klarte det. Tok jo 39 år å loada spelet inn igjen.
    kR

     
  • At 4:38 p.m., Blogger Anne said…

    Føler jeg har starta ei mimrebølge?! Jeg tar hvertfall æren for det. Jeg husker sega og alex kid,FOR et spill! Vi søsken spleisa på det. Haha,ler mens jeg skriver..

     
  • At 4:47 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Jeg vil stemme på "Fotball-league" eller hva man kalte det rundt omkring...

    Det var lotto om kassettspilleren klarte å loade det eller ikke, så når man først fikk det til, var det bare å spille et døgn...

    I tillegg fant vi etterhvert ut at alle resultatene var forhåndsprogrammerte og var satt i system. Vel...vi spilte forde...

     
  • At 4:49 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    *haha* ...jeg husker vi måtte sitte musestille når kassettspilleren loada... Hvis noen trampa eller dulta borti noe, så funka aldri spillene, og personen som forårsaken det, måtte gå hjem eller noe.. Med mindre han eller hun var kul da..

     
  • At 12:18 a.m., Blogger Trond Westby said…

    Kjell Rune: Ja last ninja 2 var konge. Eg huske ikje heilt ka du referer til. Men konge spel var det!

    Anne: Det e ikje feil med mimring:) du ska få ta æren av det anne. helt i orden;)

    Thomas: Commodores største fotballspill er uten tvil italia 90 :)

     
  • At 12:57 p.m., Blogger Nils said…

    jeg vokste opp med Macintosh Classic.

    Svart/hvitt skjerm, men med klassiske spill som Stuntcopter, Lode Runner og forløperen til Flight Simulatoren vi kjenner i dag; var noen av høydepunktene!

     
  • At 12:57 p.m., Blogger Nils said…

    jeg vokste opp med Macintosh Classic.

    Svart/hvitt skjerm, men med klassiske spill som Stuntcopter, Lode Runner og forløperen til Flight Simulatoren vi kjenner i dag; var noen av høydepunktene!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER