ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, oktober 09, 2006
Korset
Korset er en underlig ting. Jesus visste at han skulle dø på ett kors. Så hvorfor akkuratt ett kors?
Visst vi ser litt rundt i Nye testamentet så ser vi forskjellige vers som gir korset en form for symbolikk.
For.eks. Gal 2,20 Jeg er korsfestet med Kristus;jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg. Det livet jeg nå lever som menneske av kjøtt og blod, det lever jeg i troen på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg.
Eller:Rom 6,6 Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham, for at den kroppen som er underlagt synden, skulle gjøres til intet, og vi ikke lenger skulle være slaver under synden.
Vi ser at Gud bruker korset som ett symbol for at vi kan se at vår synd er naglet fast til dette korset for alltid.Slettet helt ut!
Og ikke nok med det. Sjekk ut dette:
Det ser ut for at Gud ønsker og risse korset inn fra de største galaxer til de minste celler. La meg vise dere.
For og kort fortelle hva en galaxe er: Vi bor i galaxen melkeveien som de fleste kjenner til. en galaxe inneholder billioner av stjerner planeter...osv. En plass der ute er en annen galaxe som har astronomiske navnet M51, sjekk ut ossen den ser ut. :

















Visst vi går ned til en liten celle som heter laminin, dette er et protein som mange ikke har hørt om. Men kort sakt så er dette en veldig viktig del av kroppen vår. Her er hva dens oppgave er, hold dere fast; Den holder hele kroppen sammen. Alt fra hud,muskler,innvoller,......ovs. Det er limet som holder oss i sammen. Visst vi ikke hadde hat det , hadde vi vert en søleputt for og si det sånn. Jeg googlet laminin og se hvordan cellen ser ut!:

























Dette er utrolig fasinerende.
Hva mer kan jeg si!!


Her er vers 1 fra en ny sang jeg holder på med:

Vers:
Du som er gitt all makt i himmel og på jord
gav avkall på eget liv og satte verden fri
Du reddet oss i fra døden
og seiret den dag du stod opp
posted by Trond Westby @ 2:32 p.m.  
1 Comments:
  • At 12:05 a.m., Blogger Marit said…

    fascinerende altså :) takk for lovsangen på chill. du er så bra. oppmuntrer meg. snakkes

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER