ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, september 19, 2005
Hvem er vel jeg?
2 mos 3:11
Men Moses sa til Gud: «Hvem er vel jeg? Kan jeg gå til farao og føre israelittene ut av Egypt?»


Disse tankene kan jeg kjenne meg igjen i. Spesielt når det gjelder lovsangstjenesten. Jeg husker første gangen jeg ledet lovsangen på agapehelgen på horve i februar i år. Hele tiden fikk jeg tanken "Hvem er vel jeg?" som kan stå her og lede mennesker inn for Guds trone.Ikke har jeg spilt gitar mer en 1 år, og ikke har jeg noe bra sangstemme. Hvem er vel jeg?.
I går hadde jeg samme tanken igjen. Vi øvde sammen med willow creek teamet for første gangen i går, og vi skulle spille sammen på søndags møtet. Vi hadde ett veldig bra team. Og jeg følte meg utrolig liten i går. Og fikk tanken "Hvem er vel jeg?" som kan stå sammen med disse tallentene som Christian, Kjell Rune , Alex, Øistein og dagfinn+ sangerne. Jeg følte meg såå liten som ett lite barn som møter opp på voksen fotballtrening. Jeg tenkte hele tiden hvorfor er jeg her blant disse talentene.
Men jeg måtte bare si at dette er til deg Gud, uansett hva jeg føler eller hvor god jeg er til å synge eller spille.

Jeg lurer på hva egentlig som gikk gjenom hodet på moses når Gud kalte han til og føre isralittene ut av slaveri og ut av egypt. En mann som stammet og sikkert var sjenert pgr av det.


posted by Trond Westby @ 3:23 p.m.  
2 Comments:
  • At 4:34 p.m., Blogger Unknown said…

    Kult å se kem Gud velge ut i bibelen, og bakgrunnen for det. Det ser pigede ikkje ut te at alt e på plass hos disse menneskene...
    Eg har tenkt merr i det siste om folk som eg vett e bedre enn meg: ka kan eg lera? kan de inspirera meg? Når eg får te å tenka sånn, så gir det meg merr! Men også ein side av saken e at me har forskjellige områder som en takler bedre enn andre. At en har mer spesifike gaver som bare en selv kan bruke til Guds ære, selv om eg enkelte ganger kan kjenne å komme til kort i enkelte situasjoner.
    Jaja, bare noen tanker som falt inn. Rock on Trond! Straka vegen

     
  • At 10:40 p.m., Blogger Småen said…

    Dessuten: Kem e vel me t å dømma kem Gud kan bruka? T å m oss liksom? Tenk hvis Øistein plutselig hadde sagt t deg at nå ska du leda dette teamet; uansett kor på stigen me sette andre i forhold t oss sjøl så trur eg at me isje må undervurdera d som Gud kan gjøre gjennom "lille meg".

    Erfaring elle isje erfaring: Gud gir visdom! Forøvrig les Jer 33,3

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER