ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, august 22, 2005
The evidence bible
En brannmann satt på vakt og hadde nettopp fått en ny mp3 spiller av sjefen, og han var veldig fornøyd og digget musikken. Mens han satt der med headphones og hadde det helt herlig og trygt. Så gikk alarmen på tavla bak. Mannen hørte ingenting og fortsatte og digge musikken. Ett hus stod i fyr og flammer, mens brannmannen var i en helt aen verden. Etter en stund merket han alarmen, men da var det forsent, når han kom til åstedet var en hel familie omkommet i brannen. Han ble dømt og stilt for retten for uaktsomt drap. Han kom med unskyldninger som at han hørte musikk og mangen andre unnskyldninger kom ut av munnen. Visst du er en brannmann lærer du og følle med du lærer og redde andre, ellers er du ingen brannmann.

Detter er bare en oppdiktet situasjon, men kunne like gjerne vert sann. Vi som har tatt imot frelsen , er frelst fra noe, vi er frelst ifra Guds vrede, fortapelsen. Jesus sier at han har kommet for og redde dere for fortapelsen. og at vi må bringe den gode nyheten til hele verden. Om vi ikke gjør det blir vi som han brannmannen som unnskylte seg at han bare hørte på musikk. Hvilken dom ville du gitt han. I matteus står det. :Matt 7:22-21 Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?Matt 7, 23 Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!
Jeg har hele mitt kristne liv vert redd for at jeg ikke er god nok til og fortelle om evangeliet, jeg kan ikke nok. Mange ting som jeg var redd for når det gjalt det. Bibelen sier vi må utruste oss. Er vi brannmenn så må vi lære oss hvordan. Mitt verktøy som jeg så meget har kjær, er min Evidence bible som du kan ta en titt på
HER. Den er fantastisk redskap til evangelisering. For eks. Hvordan vitne til muslimer, hinduister, jøder, ateister, Jehovas vitne...osv The way of the master, Slik som Jesus gjorde det. JEg anbefale og enten lese noe av den på nettet eller kjøpe den HER.




Mark 16, 15
Og han sa til dem: "Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker!
posted by Trond Westby @ 7:33 p.m.  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER