ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
tirsdag, august 30, 2005
Sette grenser
Jeg sitter og tenker på en ting. Er vi kristne flinke nok og sette grenser, sette grenser hvordan vi lever vår liv for Gud. Hvor mye skal vi slippe inn i våre liv av verden av samfunnet rundt oss. Jeg for en følelse mange ganger rundt forbi at vi skal skille oss ut og vise at kristne er ikke anderledes en verden og at de ikke-kristne skal se at vi er som dem, at vi bli som dem. Noe som bibelen fraråder.1 Joh 2, 15 Elsk ikke verden, heller ikke det som er i verden! Den som elsker verden, har ikke kjærligheten til Faderen i seg.
Er vi blitt så opptat av og vise andre at vi er ikke anderledes en dem at vi er blitt som verden.
Jeg blir lei meg når jeg hører om familier som går i oppløsning, kristne som bagateliserer dette med sex før ekteskapet, og samboere. Vi fyller oss dagligt med forskjellige reality program, om umoral. Spørsmålet jeg sitter igjen er, er mange men ett av dem er ;Setter vi grenser? grenser om hva vi ønsker og fylle livene våre med.
Kol 3:1 Er dere da reist opp med Kristus, så søk det som er der oppe, hvor Kristus sitter ved Guds høyre hånd.
posted by Trond Westby @ 9:33 p.m.  
2 Comments:
  • At 10:39 p.m., Blogger Manny said…

    Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

    I have a high cholesterol diet site/blog. It pretty much covers high cholesterol diet related stuff.

    Come and check it out if you get time:-)

     
  • At 1:10 p.m., Blogger Småen said…

    Oj, ke e d som skjer på bloggen din? Kanskje bekreftelses ord e tingen for bloggen din. Men uansett...

    Ja, en vett isje kor en ska sette grensene fordi en e fyllt av verden og isje Guds ord. Kanskje me bør prioritere annerledes? Eg meine, ke godt komme d egentlig ut av å sitte å se på tv kver uke, eller lese sladderblad og sånt..? Någen vil jo sei at en vil holde seg oppdatert og vite det som menneskene i vår tid møter. Men eg tror at det holder med å møte mennesker med den kjærlighet og nåde som bare Gud kan gi oss...

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER