ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
fredag, juni 03, 2005
Takknemlighet
I går hadde vi om takknemlighet på K.U.L.P.
Hva skal vi være takknemlig for?
For meg er dette en viktig ting og ta opp. Visst vi går inn i bibelen så ser vi fortellingen om når Jesus helbredet mange var det bare en som kom tilbake og takket.
Det er ikke altid lett alltid og takke Gud i alt. Spesielt for nåden. Det tror jeg kan ha en sammenheng med at det er ikke altid vi forstår nåden. For og gå litt inn i nåden og se va det vil si så kan vi se på våre egne liv. Det står i det bibelen at alle var uten ære for Gud. Ok...det er fortsatt litt vanskelig og forstå, for du klarer ikke helt og linke det til ditt eget liv. Men visst vi tar ett lite biblevers ,
Åp 21:8 Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder og som driver hor, trollmenn og avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død."
La oss bare ta ut løgnen av dette verset. Det er noe alle har gjort. Og som det står skal alle løgnere ta sin plass i en sjø som brenner med ild og svolvel. Etter mitt hodet er ikke dette noe koselig plass. Visst Jesus ikke hadde gjort det han gjorde på korset hadde alle mennesker på denne jorden havnet i denne sjøen. Det var nettopp denne Straffen til Gud som Jesus tok på seg. For at de som tar i mot Han kan gå fri fra. Vi som fortjener straffen blir fri.
Detter er for meg en enklere ting og forstå når bibelen snakker om at vi stod utenfor ære for Gud. Og dette gir meg en vannvittig takknemlighet og glede. Vi kan med frimodighet stå fram for Han. Og i tilegg til at vi ble tilgitt all denne synden som vi har gjort, så sier Jesus at vi skal ikke ha noe førdømmelse. Dette er en ubetinget kjærlighet som for meg betyr alt. Uten Jesus er jeg fortapt. Og jeg er takknemlig for at Jesus sier at til tross for mine missgjerninger så vil han at jeg skal ha samfunn med han. Han vil enkelt og greit henge med oss. WOW!!

posted by Trond Westby @ 7:57 p.m.  
3 Comments:
  • At 5:45 a.m., Blogger Nils said…

    Takk for at du skrev en post om dette Trond. Tenkte å spørre om du skrive en liten post angående det du delte med oss. Takk igjen! Bless!

     
  • At 2:32 p.m., Blogger Unknown said…

    Hey Trond.
    Huske du denne: "Takk Gud for at jeg kan bevege fingen." Det va ein tankevekker for meg.
    Så bra at du delte, stå på og vær frimodig. Ein kan se at du e glad i Jesus! Stå på!

     
  • At 11:55 p.m., Blogger Småen said…

    Good! Har fått veldig fokus på takknemlighet denne uka, mye fordi vi skulle tenke gjennom det de siste dagene på ACTA. Tror den eneste måten vi kan bli virkelig takknemlige er å be Gud vise oss alt det han har gitt oss.

    "All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra lysenes Far; hos ham er det ingen forandring eller veksling mellom lys og mørke"

    Jak 1,17

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER