ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
onsdag, april 27, 2005
La Gud velsigne det vi har
Som Stig har skrevet litt om i sin post, og jeg skreiv om tidligere, om og la Gud velsigne det du har i hånden.
Jeg har lyst og skrive noe Gud minna meg på, og det er det norske språket.
Som låtskriver syns jeg det er veldig vanskelig og skrive sanger på norsk. Jeg har lagd en litten ramme med ord som jeg kan bruke, som ikke blir barnslige eller teite.
Vi ser over alt idag så blir norsk mer og mer utvanna i engelsk.
Jeg tror og er overbevist om at Gud har gitt oss norsk som vi kan bruke til og ære Han. Jeg blir utfordret til og la Gud velsigne språket som jeg snakker og er blitt født inn i. Vi er blitt gitt språket av Gud. Og jeg kjenner at jeg har ingenting og skjems av, at jeg kan la hele det norske vokabulære få utfolle seg i låtskrivingen til ære for Gud alene. Norsk er vårt hjerte språk som er Gud gitt. Så min bønn er: Gud velsign språket mitt og la det være til ære for deg.
posted by Trond Westby @ 11:10 p.m.  
2 Comments:
  • At 12:39 a.m., Blogger Stig Sunde said…

    Dette var oppmuntrende lesning, Trond! Norge trenger mange norske lovsanger! Jeg står med i bønn for deg og de andre lovsangslederene Gud reiser opp. Let´s get busy!

     
  • At 2:18 a.m., Blogger Trond Westby said…

    Tusen takk Stig, det så er godt og få støtte i bønn.
    Let`s get busy!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER