ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
onsdag, januar 12, 2005
Gud taler
Gud taler, er overskriften. Ett vitnespurd om meg selv, og hvordan Gud kan tale til oss på forskjellige måter. Når jeg ble kristen visste jeg ikke helt om va det ville si at Gud taler til oss.
Jeg så for meg en mørk stemme som kom fra intet og Snakket til meg. Men etter vert så oppdaget jeg at Gud var mer kreativ en akkurat den metoden, jeg tror Gud kan det og visst Han vil. Men mange ganger bruker Han andre metoder og tale til oss på.
Her er noen eks:
Bibelen: Første gang Han talte til meg gjenom bibelen, var det ganske merkelig. Og kansje litt usikker på om det var fra Gud, men når bibelverset dukket opp gang på gang, så statfestet Han det, og jeg visste det var fra Gud. Selve verset hadde en annen sammensettning og var egentlig ikke rettet mot meg, men Gud brukte det verset til og tale til meg.Mange ganger har Han gjort det i den tiden jeg har vert kristen.Ett eksempel var at jeg var redd for noe jeg skulle til, så tok jeg bibelen og sa til Gud. "Tal til meg, og det merkelige var at før jeg åpnet bibelen så var den en stemme som visket "Ordet er frykt ikke", jeg åpnet bibelen og verset som lyste opp rett foran nesen var:Jes 44, 2
Så sier Herren, som skapte dig og dannet dig fra mors liv, som hjelper dig: Frykt ikke, min tjener Jakob, Jesurun* som jeg har utvalgt!
Verset var til Jakob, men Gud talte det rett inn i livet mitt og det brant seg fast.


En annen måte er at Gud kan bruke andre mennesker og tale gjenom dem, noe som Gud har gjort en gang, og var det sterkeste jeg har opplevd av måter Gud har talt.
Jeg gikk på alpha kurs høsten 2003 på imi, det var den siste gangen før avsluttningen, og vi skulle på kurset torsdags kveld, jeg hadde hatt en kjiiiiip uke og følte ikke får noe alpha eller noe form for åndelighet. Jeg følte Gud var så fjern og jeg var lei og nedfor. Men jeg fant ut at jeg har vert trofast på de andre kursene vi hadde, så kan jeg like så gjerne gå på dette, "under tvil".
Jeg gikk vertfall, og det var Arvid som talte og hadde undervisning, og han snakkte om åndelig angrep, merkelig nok. Det gikk liksom inn i den uka jeg hadde hatt og slikk jeg følte det der og da. Hmmmm..tenkte jeg. I slutten hadde vi lovsangs stund, og jeg sa til Gud, at "OK vist du vil at jeg skal ha det godt og jeg har en mening så må du vise det. Jeg lovsang og tilbad i lydighet, hadde ingen lyst i det hele tatt men gjorde det bare i lydighet. Etter lovsangen så skulle vi ha forbønn for de som ville det. Ok tenkte eg, gret eg ska gå fram og be om dette. Jeg gikk frem og Tom, gruppeleden min var en forbeder jeg var trygg på og sa va jeg ville få forbønn for. etter vert som han bad så begynte det og sje ting, men ikke noe stort, kjente ennå på fortvilelse.
Så gikk jeg til bake til plassen min og fortsatte og tilbe og synge, i lydighet.
Så sjedde det, Arvid som hadde vert på andre siden av kapellet ganske godt stykke unda, kom bort til meg og la hånden på skulderen min og sa"Jeg har en beskjed til deg, Gud sier frykt ikke, bare fårtsett og søk meg og alt skal jeg være ditt skjold, og jeg vil bruke deg min tjener"Amen sa han så gikk han. Alt bare løsnet og tårene kom, og Gud stod rett ved siden av meg, og nå tilbad jeg ikke lenger i lydighet men av overvelmende kjærlighet og lykke over Guds nåde og kjærlighet. Den dagen glemmer jeg aldri. I etterkant nå jeg ikke har følt får og gå på møte eller lederskolen i forbindelse me G12 så har jeg gått i lydighet og minnes den dagen der og vistr at Gud vil møte og redde meg. Og det har stemt HVER gang.
Gud er herlig og god altså. Lydighet tror jeg er en stor nøkkel hos Gud, gå mot vår egen vilje.
Ellers har Gud talt til meg på andre forskjellige måter som jeg skal fortelle om senere.
Fortsett og søk Gud, Han er verdt all vår tilbedelse og pris og ære.

Joh 6:35 Jesus svarte: "Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre, og den som tror på meg, skal aldri tørste.
posted by Trond Westby @ 7:35 p.m.  
1 Comments:
  • At 11:19 a.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Paulus skriver også om å SPESIELL strebe etter de profetiske gaver. Det finnes sikkert flere grunner til det, men jeg har ihvertfall kommet frem til hvorfor det er viktig for meg. Det profetiske aspektet ved å være kristen åpner på mange måter hva de virkelig vil si å være kristen,- nemlig å leve nær til Gud og erfare Han. Gjennom å ta det profetiske alvorlig blir Gud og vårt forhold til Han det sentrale, og ikke fokus på å "fikse" det kristne livet.

    Så..flott innlegg...Det er viktig for mange å høre og for mange å bli minnet om :)

    Din grops..;)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER