ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, desember 27, 2004
Før og etter Jesus. del I
Hadde sagt tidligere at jeg skulle fortelle om mitt eget vitnespyrd om før og etter Jesus.
Jeg kan begynne med og si at jeg er oppvokst i en ikke kristen familie og med ikke kristne venner. Bodde på Brusand fra jeg var 4 til jeg var 18 år. fra jeg var liten til i 12 års alderen var jeg med i kristelige arrangemang.Og hadde lært og be aften bønn for det var bra. Men hadde ingen menihet eller noen kristne venner. I 12 års alderen begynte jeg og lage egne meninger
og studere astronomi,arkoligi og alt innen vitenskapen. Stror intersse får det.
Var overbevist at alt ble til ved ett stort smell, og at alt er til ved tilfeldighet.
Har altid vert en nyskjerig per, og skulle finne ut hvordan alt virket.
Jo eldre jeg ble jo mer gikk jeg inn i det uvisse, alternative tenkemåte med asiatiske religions tenkemåte og tro. Syns det var fasinerende med yin og yang og healing, telepati, buddisme..osv
Mine kamerater var begynt og drikke i 16 års alderen men jeg tørde ikke begynne med det, hadde veldig respekt for foreldrene mine og de sa at røyking og drikking var galt. Men som 18 åring klarte kameratene mine og overtale megtil og drikke. Og jeg prøvde, jeg likte rusen av det. alt blei så mye kulere, og våget mye mer. Og det tilfredstilte mine behov der og da.
Men ettervert som jeg gikk ut hver helg og kansje både fredag og lørdag så begynte min reise inn i det uvitne. Hele uka gikk til og se fram til helgen, alle de andre dagene var noe dritt.
Jeg husker etter som tiden gikk, kjente jeg mer og mer på ett tomrom i hjerte mitt, jeg fikk mer og mer trang til og gå ut, for og ha det "kjekt". Søndagen var den verste dagen i hele uka, da hadde jeg vert ute hele helga og jeg var både fyllesyk og følte på en tomhet og tenkte offf.....hvorfor gjor jeg det.fylleangst.
Jeg prøvde stadig og fylle livet mitt med ting som kunne erstatte denne kjedelige, dumme følelsen jeg hadde. Tiden gikk og etter millitæret så traff jeg ei jente som ble min første ekte kjærlighet, får før det hadde jeg bare lekt med jenter og ikke tenkt på konsekvensen av det og følelser rundt. Og visst det var jenter jeg ikke fikk, ble jeg utrolig såret inni meg.
Denne første ekte kjærligheten ga jeg hele hjertet mitt til.
Vi hadde vert i samen i 7 mnd og så gjor hun det slutt. Hadde jeg ikke tomhet før, ja så hadde jeg det vertfall nå. Livet var snudd opp ned. Sleit utrolig mye, og gikk en depresiv tid i møte.
Året er 2002 og Gud som har vert med hele tiden i alt. En rød tråd kan jeg nå trekke gjennom livet mitt. Begynte og nerme seg i mitt liv.
Kan gå tilbake til 97 hvor Gud prøvde og få meg på rett spor, får han visste om det spore jeg bar på vei inn i. Så Han sendte en nyfrelst i min vei får og vitne, men jeg var sta og sto på mitt med big bang teorien. Noen år senere traff jeg han, og han fleipet med, om jeg hadde blitt kristen. Og jeg svarte han med at han måtte ha en ting klart, og det var at jeg kom ALDRI til og bli en kristen.
Del II kommer i morgen hvordan jeg forteller hvordan Gud møtte meg.

posted by Trond Westby @ 5:56 p.m.  
1 Comments:
  • At 3:03 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Spennende, Trond. Jeg kjenner meg selv igjen også.. Det er bra å se tilbake av og til... Ikke bare for å vitne for andres skyld, men også for egen del. Historien forteller et større bilde enn hva dagen idag gjør. Vel..videre god jul!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER