ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, januar 03, 2005
"Du blir va du spiser"
"Du blir va du spiser" sier reklamen for wasa knekkebrød.
Det er ganske sant, som reklamen sier. Vist du spiser masse usunt, og ikke for i deg næringen kroppen trenger for og fungere, vil du begynne og bli dårligere og dårligere.til slutt vil ikke kroppen holde mer og kollapse. Vi trenger næring for og fungere, det vet vi alle.
Det samme gjelder vår ånd. Når vi tok i mot Jesus blei vår ånd gjort levende, og trenger daglig føde. og visst ikke vår ånd får den rette næringen så, vil vår sjel få virkning av det. Vi begynner og sakte men sikkert og dø ut i vår ånd. "Vi blir va vi spiser".
Jeg merker selv at visst jeg sitter og ser på tv eller film en hel dag, så blir jeg preget av det.Enten jeg vil eller ikke. Samfunnet rundt preger oss alle, på alle måter.
vi blir matet uansett, om det er fra verden eller Gud. Vi må bare velge den sunde maten, den som gir næring til ånd, sjel og kropp. Vi vet alle att vist vi spiser masse usund mat blir vi lettere syke, for kroppen trenger næring til og holde imunforsvaret oppe. Slik er det med åndelig mat og. Vi blir hva vi spiser.

Matt 4:4
Jesus svarte: "Det står skrevet: Mennesket lever ikke bare av brød, men av hvert ord som kommer fra Guds munn."
posted by Trond Westby @ 7:47 p.m.  
3 Comments:
  • At 7:58 a.m., Blogger Småen said…

    Wow!! Gud er god! Er veldig inspirerende å lese bloggen din. Jeg går på ACTA her på Imi, så kom jeg her i dag morges og sa til Gud at i dag orker jeg ikke be så mye, men jeg vil gå opp på datarommet og sitte å lese om hva du gjør. Og så fant jeg bloggen din etter å ha klikka meg inn på Stig sin!! Helt konge.

     
  • At 3:50 p.m., Blogger Trond Westby said…

    Hei Bente
    Takk for oppmunterne ord, jeg sa faktisk til Gud i går at jeg vet ikke om jeg orker skrive mer blog, ingen som leser den uansett. Så kom kommentaren fra deg.
    Tusen takk.Setter stor pris på det.
    Og takk Gud

     
  • At 12:20 a.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Det er mange som går i den fellen,- å bli motløs. Det er en ting som er værre. Å bli værende i motløsheten. Den er ikke av Gud! Ihvertfall...Ikke mist motet, det er flere enn du tror som leser hva du skriver. Jeg følger jevnlig med...og sikkert mange fler med meg i tiden som kommer. Snakkes ;)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER