ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
onsdag, desember 29, 2004
Før og etter Jesus del II
Sorry folkens at jeg har hoppet over en dag, har vert litt opptatt med og opprette en ny blogger.
Det er en ære og presentere http://henriettekvanvik.blogspot.com inn i gjengen. Hun har utrolig masse flott på hjerte om Jesus og dele. Gleder meg masse.
For de som ikke kjenner hun, er hun min tidligere kjærest, og hun som ledet meg til frelsens trygge havn:) .
Del II:
Året er 2002 og jeg treffer Henriette, etter vert som jeg blir kjent med hun, så får jeg vite at hun er kristen. Jeg hadde alltid sett på kristne som om at de brukte Jesus som en krykke på livet. Ok han har sikkert levd men, at han er Gud og lever nå.....no way.
Men etter vert som tiden gikk så begynte hun og vitne for meg, og spørre om jeg ville bli med på møte. Jeg sa ja i begynnelsen, men trakk meg alltid i siste liten. Hadde ikke så veldig lyst.
Men samtidig som hun vitnet og fortalte at familien hennes ba for meg. Var det noe som begynte og røre seg på innsiden. hjertet mitt begynte og tine, og jeg ble berørt på en måte jeg aldri hadde blitt før. Etter vert som jeg hadde lovet og utsatt det med og gå på møte, kjente jeg at jeg måtte bare teste ut. Selvom det var et vannskelig skritt og ta. Va kommer alle menneskene og si i kirken...hmmm. Alle stirrer sikkert på meg med store øyne på meg.
Jeg ble vertfall med til slutt. Det første møte klarte jeg egentligt ikje få med meg så mye av det som ble sagt, var mer opptatt med og se på alle de som satt rundt.
Når det var over tenkte jeg egentlig at nå må hun vel være fornøyd, at eg har gjort det for hun.
Men etter vert som masse bønn fra alle kanter steg opp til Gud, var det mer og mer noe som reiv i hjerte mitt, som om en som prøvde og dra meg til et annet sted.
Jeg husker et jeg en dag tok frem den gammle komf bibelen, for og finne ut av dette som sjedde med meg og om jeg kunne finne svaret der. Men jeg sjønte egentlig ikke så veldig mye av det som stod der. Masse med lignelser og ting og tang.
Tiden gikk og jeg hadde blitt med på ett par møter en gang i blant.
Året er 2003 mars. Henriette spørr om jeg ville bli med på ett møteseminar i misjonskirka. En som heter Håkon Fagervik var på besøk og skulle tale hele helga. Jeg nølte litt med en gang....EN HEL HELG!!...ok da.
Dette var helgen som skulle forandre hele livet mitt her på jorden og det åndelige, evigheten banket på Jesus stod der de vakreste øynene og kallte på meg.
Del III og siste del kommer i morgen hvordan jeg tar skrittet og blir frelst.
Gud velsigne dere alle.

posted by Trond Westby @ 4:11 p.m.  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER