ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
fredag, januar 07, 2005
Apostelen Paulus
Apostelen Paulus i det nye testamentet er en veldig spennende person jeg leser om i bibelen.
Han sa en gang at han:
1 Tim 1:15
Det er et troverdig ord, vel verdt å ta imot: Kristus Jesus kom til verden for å frelse syndere; og blant dem er jeg den største. Paulus så på seg selv som en av de største synderene som fikk tilgivelse. Og slik føler jeg meg. Ikke for og sammenligne meg selv med Paulus på noen som helst måte. Han forfølgte kristne og var enig i mangen av drapene på kristne.Jeg er ingen drapsmann eller kriminell, men:
Jak 2:10
For den som holder hele loven, men bryter ett av budene, han har forbrutt seg mot dem alle.
Altså er jeg like skyldig som en drapsmann og trenger Jesu renselse og nåde liker mye som en drapsmann. Der er ikke altid vi tenker på det sånn. Men det er faktiskt sant. Nåden blir veldig sterk for meg, og jeg kjenner meg takknemlig at Gud ønsker og bruke meg. Paulus ble forfatteren av store deler av det nye testamentet. Om ikke vi skal lage noe nytt testament;)hehe....så har han fantastiske planer for oss alle. Men for og gå litt mer inn i livet til Paulus. Etter han ble kristen, så lærte Han av Den Hellige Ånd om hva som var rett og galt. Og fikk i oppdrag og dele budskape om Jesus til hedningene. Ett av ynglings verset han skriver er:Apg 24:16 Derfor bestreber jeg meg på alltid å ha ren samvittighet for Gud og mennesker. Den Hellige Ånd taler hele tiden til samvittigheten om hva vi bør og ikke bør gjør. Den kjenner jeg meg igjen i vertfall, vist jeg gjør eller sier noe jeg ikke burde kommer det med en gang en samvittighet, en stemme som sier at dette er noe som jeg ikke skulle har gjort\sagt. Paulus snakker om og bestrebe\strekke seg etter. Og være oppmerksom på hva vi gjør eller sier blir vertfall jeg utfordret på hele tiden.
Vi mennesker er ganske rare vi lærer som regel ikke før vi feiler. Noen lærer desverre aldri.
Gud vet att vi ikke er perfekte, og det står at Han har medynk i vår skrøpelighet. Men Gud ønsker ikke vår likegyldighet. Hvorfor skriver jeg om Paulus og det han har gjort??
Spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor sjedde alle disse utrolig miraklene i paulus sitt nærvær, en mann som ledet tusenvis av mennesker til Jesus. Var Paulus en mann som Gud elsker så mye mer en meg. Det gjør Han ikke. Faktisk så elsker Han oss like mye som Han elsker Jesus.
Joh 17:23 jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da vil verden skjønne at du har sendt meg, og at du har elsket dem slik du har elsket meg.
Men hva er det da?...Jeg tror det ligger i livet til Paulus. Jesus sier : Matt 22:37 Han svarte: "Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. 38 Dette er det største og første bud.39 Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.40 På disse to bud hviler hele loven og profetene."
Ja, men det vet jeg jo. Men Gud sier en ting til:1 Joh 5:1 Enhver som tror at Jesus er Kristus, er født av Gud. Og den som elsker Gud, elsker også det som er født av ham.2 Kjennetegnet på at vi elsker Guds barn er om vi elsker Gud og holder hans bud.3 Å elske Gud er å holde hans bud. Og hans bud er ikke tunge.
Jeg ser på Paulus som en som strevde og strakk seg etter og vise kjærlighet til faderen, og hva kjærlighet er, er og elske Gud ,og elske vår neste. Rom 13:8 Bli ingen noe skyldig, annet enn det å elske hverandre. Den som elsker sin neste, har oppfylt loven.9 For budene: Du skal ikke bryte ekteskapet, Du skal ikke slå i hjel, Du skal ikke stjele, Du skal ikke begjære, eller hvilket bud det kan være, de sammenfattes i dette: Du skal elske din neste som deg selv.10 Den som har kjærlighet, gjør ikke noe ondt mot sin neste. Derfor er kjærligheten oppfyllelsen av loven.
Jeg tror Paulus hadde virkelig tak på dette, og Den Hellige Ånd var med i alt han gjor.
Jeg er overbevist at vi og kan lede enda mer mennesker til Jesus, og se enda mer helbredelser.
Verden som den er i dag trenger nettop dette, at vi forteller dem at det er håp, gir dem kjærlighet. Og husker det Jesus sa, at det en gjør mot en av mine minste brødre gjør dere mot meg. Jeg tror at vist vi elsker Gud, og vår neste, vil vi se tegn og under som vil være større en noen gang. Mennesker som kommer til tro at vi ikke har plass til dem i kirkene, men må ha Guds tjeneste på fotballstadioer. Du sier kansje.....stopp litt!! nå overdriver du vel litt...nei faktisk ikke. Det er kun i våre tanker det stopper, men Gud er heldigvis større en våre tanker.Mark 10:27 Jesus så på dem og sa: "For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud." .
Amen

Gud velsigne dere

Gud er god!!!
posted by Trond Westby @ 12:37 a.m.  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER