ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
lørdag, april 08, 2006
Veien du gikk

Nå nermer det seg påske med stormskritt. en høytid som er den viktigste av alle. Da Jesus gikk igjennom ufattelige lidelser for vår skyld. En veldig høy pris Han betalte for og sette oss fri. Jeg så nettop passion of the christ, og det er noe vannvittig sterkt og få det på skjermen i bilder.
Nå på søndag er det palme søndag hvor Jesus rei på eselet inn i Jerusalem. Og de samme folka som hyllet han og ropte Konge! , noen dager senere ropte korsfest ham. Dette er for meg en sterk høytid, og hver påske kjenner jeg på kroppen at Gud rører veldig med hjerte mitt. Det er ett eller annet som sjer hver påske med meg som jeg ikke klarer og forklare. Men korset stikker så dypt i meg. Og helt fra jeg ble kristen og begynte og spille gitar, så har jeg hatt en lengsel om og skrive en sang om korset.
I november i fjor la han i min munn en ny sang om korset som for meg ligger veldig nær hjertet mitt.

Veien du gikk
Korset du bar
Smerten du fikk
av hvert ett slag

Jesus, hvem kan lignes deg
Jesus, hvem kan måles med deg

Blodet som rant
til Guds behag
har vasket bort
vår skyld og skam
posted by Trond Westby @ 3:35 a.m.  
9 Comments:
  • At 10:07 p.m., Blogger Linda said…

    Ikke dumt å se den fantastiske filmen om igjen nei. Den er utrolig sterk. Sangen du har skrevet viser tydelig hvor nært korset ligger ditt hjerte =)

    Apropo layout..Var ikke helt ferdig med den da..hehe;)

     
  • At 3:12 p.m., Anonymous Anonym said…

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

     
  • At 3:27 p.m., Anonymous Anonym said…

    eg liker utrolig godt den sangen! den betyr mye for meg, det skal du vite, trond! :)

    ellers så gleder eg meg til å komme tilbake igjen på Puls!
    Go påske!

     
  • At 6:01 p.m., Blogger Unknown said…

    "Veien du gikk" e en annerledes og kjempefin lovsang. Glede meg te cd'en komme...

     
  • At 12:35 a.m., Blogger Kjell Rune said…

    Fantasiske låt, Trond! Den har vore sentrale på hytteturen i helge, ska du veta. Og Miriam har lert gitartingene og. Jeje...!!

     
  • At 10:54 a.m., Blogger Andrea said…

    Ja, den sangen e heilt fantastisk Trond! Og de e tydelig at d ligge møje av deg i an.. Absolutt ein av mine favoritter!

     
  • At 7:17 p.m., Blogger Unknown said…

    Ligge så mye i så lite tekst! E mye merr ein sang dette:=) Takk for alt du har lagt ner i denne sangen, og for at du fortsette å lytta te Gud, og gå på hans ord!
    Va kjekt å spela den nye sangen på øvelsen, tror nok det bli ein "hit" Kult at det reflektere levd liv, uansett, the best is yet to come, vettu. Åhei

     
  • At 4:54 p.m., Blogger Monica said…

    Nå har eg og hørt denne sangen som eg tidligere bare har hørt om...Eg syns an va bra, iPod-verdig (og eg har ikkje mange plasser igjen). Eg satt ved siden av Helene på langfredagsmessen, og når Veien du gikk kom sa hu, nå komme sangen te Trond, denne har han skreve. Eg tror nok hu va litt stolt av deg...:)Snakkes plutselig

     
  • At 10:47 p.m., Blogger Ragne Annie sin blogg=) said…

    Koss går d an å få tak i sangen "veien du gikk"? den er bare helt fantastisk:)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER