ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
torsdag, mars 24, 2005
Kom I hu
Kom I hue er ett vellkjent ord I bibelen.
Husk på!!!...tror dette er en veldig viktig ting for oss mennesker
Gud vet at vi har veldig lett for og glemme hva Gud har gjort for oss
Enten det er helbredelser, indre eller ytre, eller andre bønne svar han har gitt oss.
Mange ganger når tvilen kommer luskenne rundt gjørne er dette ett viktig ord og ta med seg. Her er bibelsk eks:
2 mos 13:3
Moses sa til folket: Kom i hu denne dagen da dere drog ut av Egypt, ut av trellehuset! For med sterk hånd førte Herren dere ut. Da skal dere ikke spise noe med surdeig i.
Mose bøkene er stappet med moses måtte minne folket på ”kom i hu” for Herren gjorde....osv.

Visst du ser i det nye testamentet der Jesus helbredet vekket opp fra di døde, osv.
Alikevel glemte peter det når han fornektet Jesus 3 ganger, Thomas når han tvilte på Herrens oppstandelse, og mange andre ganger når Jesus måtte kjefte lit på dem for mangel av tro.
Jeg må selv mange ganger se tilbake hvor jeg ikke har komt i hu, og tvilt på forskjellige ting. Men Jesus har sendt oss en løsning på vår svakhet.
Joh 14:26
Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere.

En fårdel som vi har fått, som ikke moses og sitt folk hadde. Derfor tror jeg at jeg må være mer oppmerksom på og lytte til Den Hellige Ånd som er gitt oss. Veldig lett og plssere DHÅ på utsiden. Min bønn for tiden er ”Tal Herre, Tal!!”
posted by Trond Westby @ 2:29 p.m.  
4 Comments:
  • At 4:09 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Det er så herlig at Guds ord er sant. Uansett hva jeg føler, blir møtt av eller erfarer...så er Jesus veien, sannheten og livet. Uansett hva vi opplever, kan vi vite at Guds trofasthet står ved. Husk å unn deg en cola, det er helg :)

     
  • At 11:36 p.m., Blogger Småen said…

    Har noen kapret deg til å be for ACTA-team? Hvis ikke: Kan du tenke deg å være bønnepartner for Kambodja teamet?

    Hvis du kan tenke deg det, så send meg en mail, så sender jeg deg info om teamet;)

    bssor2001@yahoo.no

     
  • At 4:37 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Kom i hu..bloggen din!

     
  • At 7:47 p.m., Blogger Trond Westby said…

    Hehe....ja eg ska komma i hu bloggen min. Ska snart skriva om evangeliseringsbrannen!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER