ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
onsdag, mars 16, 2005
Alt skal prise Herren
I går hadde jeg besøk av Christian, og vi hadde en herlig kveld med lovsangs`skriving og playstation. Vi hadde til og med en flygetur med flightsim. Han var kaptein og jeg var andre pilot. Det var jo gøy:)


Først og fremst hadde vi en herlig stund der vi delte meninger på hverandres lovsanger. Jeg hadde to nye jeg viste han og han hadde 3 sanger han holdt på med.
Det var utrolig gøy og dele hverandres hjerter for lovsangen og visjoner om tilbedelese og hva vi ønsker at mer av vår generasjon bør få tak i.
Salmene er fulle av masse bra råd og oppfordringer om va som er bra og få tak i.
De fleste salmene begynner som regel med en oppfordring og så kommer det senere i salmen hvorfor. Ett eksempel: Sal 96, hvor jeg holder på og skrive en sang om.
Først oppfordres alle til og prise Herren. Og så kommer det etterpå hvorfor.

Sal 96:1 og 5-6
Syng for Herren en ny sang! Syng for Herren hele jorden!.......
For alle folkenes guder er avguder men Herren har skapt himmelen.
Høyhet og herlighet er Hans åsyn, styrke og prakt i Hans helligdom.


Chris og jeg brenner veldig for det samme når det gjelder og sette ett stort bildet av Gud men samtidig vise at Han er nær. Som Louie giglo viste på lerretet mens han forklarte avstanden på forskjellig typer galakser, stjerner og andre herlige underverker der ute. Som har enorme avstander som ingen klare og fatte. Når louie hadde vist alle bildene om hvor stor Gud er som har skapt alt det, så drog han Gud ned til vårt plan med og vise ett bildet av Jesus på korset, tatt fra passion.
Jeg vet at jeg har skrevet mye om dette tidligere, men det hjertet er fult av renner munnen eller(tastene på pcen) ut av.:)

Sal 98:9
Opphøy Herren, vår Gud, kast dere ned og tilbe på Hans hellige berg! For hellig er Herren, vår Gud.
posted by Trond Westby @ 8:57 p.m.  
1 Comments:
  • At 11:31 a.m., Blogger Nils said…

    Alt skal prise Herren. Det er helt sant! Gleder meg til fredag!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER