ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
torsdag, mars 03, 2005
Ingen som Gud
Ingen er lik deg Gud
Ingen som deg
På korset du valgte og dø
av kjærlighet for meg.




Dette er begynnelsen av en sang som jeg er i gang med, og igjen er jeg utrolig innspirert av Guds hellighet, "The otherness of God". Som det står i Jesaja 40:18 Hvem kan dere ligne Gud med, Hvilket bildet vil dere sette ved siden av Ham.
Jeg blir så utrolig innspirert og grepet av når Gud viser glimt av at Han er så ufattelig stor, at jeg kan ikke si det nok ganger. Jeg tror at vi som vokser opp sammen med Jesus idag, må så tidlig så mulig få tak i Guds Hellighet, at Gud er senteret i evangeliet og ikke oss.
Ja, Jesus død får oss, men det var bare for at vi ikke ønsket og ha noe med Gud og gjør.
Det som var umulig for Gud, gjorde Gud mulig.
Vi gjorde alt i vår makt for og ikke se Gud, og Han gjorde det som var i Hans makt til at vi skulle se Han. Og jeg er så ufattelig glad for at Hans makt er så ufattelig større en min.

Jes 42:8
Jeg er Herren, det er mitt navn.
Jeg gir ikke noen annen min ære
eller de utskårne bilder min pris.
posted by Trond Westby @ 4:32 p.m.  
2 Comments:
  • At 2:05 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Personlig må jeg si at dette er sannsynligvis hva jeg elsker mest med Jesus. Han er anderledes. Ikke som foreldrene mine, ikke som vennene mine. Det kan være bra så det holder det. Men Gud er anderledes. Hva Han gir, kan man ikke få andres steder...Uforanderlig. Herlig!

     
  • At 2:05 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Personlig må jeg si at dette er sannsynligvis hva jeg elsker mest med Jesus. Han er anderledes. Ikke som foreldrene mine, ikke som vennene mine. Det kan være bra så det holder det. Men Gud er anderledes. Hva Han gir, kan man ikke få andre steder...Uforanderlig. Herlig!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER