ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
torsdag, februar 24, 2005
Du sendte Jesus i vår vei
Du sendte Jesus i vår vei
Helt ufortjent kalte du meg
Din kjærlighet er den som gir
En strøm av nåde i mitt liv.


Dette er ett vers fra en sang som jeg har skrevet, "All takk og ære".
Den første setningen har jeg fått høre at det kan virke litt rar. Som om at han sendte Jesus
i veien får oss. Jeg og Thomas
hadde en herlig diskusjon, vil deler en del like erfaringer og ser det som en posetiv ting at Jesus kommer i vår vei, men hindrer oss aldri og gå forbi.
Han gir oss altid ett valg om og gjøre det rette.
Ett lite personlig vitnespurd, 4 mnd etter jeg var blitt kristen så ble det slutt mellom meg og Henriette og jeg hadde ingen menighet, ingen kristne venner eller noen form for kristent nettverk. Jeg tørde vertfall ikke gå i den menigheten til Henriette.
Jeg begynte stadig og gli mer og mer ut i synd. Gå mer og mer ut og feste, jeg datt mer og mer i de samme gammle lystene og synden jeg gjor før jeg blei kristen. Jeg var rett og slett på vei bort i fra alt. Farmor ba og ba, for hun ble bekymra for at jeg skulle falle bort fra Jesus. Husker hun spurte meg en gang, hvor skal jeg nå gå får og få åndelig mat og føde. Gud fikser husker jeg at jeg sa. Men jeg falt mer og mer bort.
Til en dag Jesus kom i veien for meg og stilte meg ett valg. Meg eller synden! Da kom han i min vei men stilte meg ett valg. Min bror og hans kammerater som altid har vert kristne kom inn til stavanger for og studere, og tok meg med på IMI får første gang. Så heldigvis valgte jeg Jesus.

Åp 3:20
Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.
posted by Trond Westby @ 4:04 a.m.  
2 Comments:
  • At 2:46 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Jeg må innrømme det er to ting jeg liker med setningen...for det første mener jeg den tegner et korrekt teologisk bilde...Jesus kom rett i vår vei,- til helvete!

    En annen ting..det er herlig når noen ting ikke er så forbaska politisk korrekte. Vi skal liksom være så sinnsykt i vårt eget sentrum, og min egen vei er hellig, ingen har noenting med å blande seg i den. Respekt er en viktig ting, men jeg tror ikke nødvendigvis vi går FOR mye i veien for folk..

    Ihvertfall ikke hvis resultatet er hva det er..

     
  • At 7:06 p.m., Blogger Ole Severin said…

    Heldigvis valgte du Jesus:)

    Kjekt å se deg ibyn idag Trond!!
    God bless.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER