ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, februar 28, 2005
Guds tempel
Har nettop sett Jeremia, dvd serien bibelen.

Utrolig mye som vekket tankene hos meg etter filmen. Filmen slutter med at Jeremia ser utover ruinene til tempelet i Jerusalem. Og profiterer at tempelet vil bli gjenbygd. Og at det og vil bygges i våres hjerter. Profetien blir jo oppfylt da Nehemja bygger opp templet igjen. Men jeg tenker veldig mye på Jesus når jeremia sa det i filmen.
Jesus bygger tempelet i våre hjerter.
1 Kor 3:16
Vet dere ikke at dere er Guds tempel, og at Guds Ånd bor i dere?

2 kor 6:16
Vi er det levende Guds tempel.

For meg er det ikke altid jeg forstår va det vil si, men så gir Gud meg glimt av og til om va det innebærer. Vis vi leser om salomons tempel og dens betydning vil en se at bare inni det aller helligste så hørte Gud bønnen dems. Og kun der var det direkte kontakt med Gud og Han hørte dem. I dag etter Jesus død får vår synd, ble vi Guds tempel, og Gud hører oss akkuratt der vi er. Og en annen viktig ting er at der vi er, er det direkte kontakt til himmelen. Det er ganske sterkt. Derfor er det Gud ønsker at vi skal være med ikke kristne venner, slik Jesus gjorde når Han reiste fra by til by for og nå ut. Får der Han er, er det direkte kontakt til himmelen.
Vi har den sammen direkte kontakten som Jesus hadde.

1 Kor 3:23
Men dere hører Kristus til, og Kristus hører Gud til.


posted by Trond Westby @ 10:40 p.m.  
8 Comments:
  • At 2:04 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Å, gudd! Har du flere dvd fra bibelserien? Skulle merr enn gjerne sett de!

     
  • At 3:02 p.m., Blogger Trond Westby said…

    Har de fleste, me kan jo ta ein bilbel dvd kveld snart:)...eller ka?

     
  • At 3:45 p.m., Blogger Henriette said…

    Heisann eg har starta opp igjen!! Hilsen henriette

     
  • At 12:12 a.m., Blogger Anne said…

    utrulig kult å sjå kor inspirerte du æ trond!

     
  • At 12:22 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    mmm...eg sence en quell med Jesus, Paulus, Trond, Moses, Josef, Thomas, David, Cola, Abraham og M&M's....Nei, søren...Cola er jo ikkje velkommen...søren...ka skjer då?

     
  • At 3:45 p.m., Blogger Trond Westby said…

    Anne: Takk for oppmuntrene ord:)

    Thomas: Sorry eg ikje har fått svart før, problemer med nettverket. Men du sence rett, men går det ann og byttta ud colaen med vann:)....og druer og frukt:)..
    Så tar med ein herlige film kveld..

     
  • At 6:33 p.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Det må vi klare...men jeg må få lov å si...
    Greit at Gud skapte vann, og at vann er vann... Men hadde det trengtes å høre så kjipt ut!?? V.A.N.N.??!! Ugh

     
  • At 5:42 a.m., Blogger Nils said…

    Gud gav oss Vannet! Hvilken velsignelse. Vannet vi drikker og bader i. Hvordan skulle vi klare oss uten vann? Visste dere forresten at en viktig ingrediens i Coca-Cola er, ja faktisk Vann. (rigtignok putter de masse annet rart oppi der også).

    Men vann er så mye mer en drikke og badevann. Vann er regn, snø, is og sludd. Vann, vann, vann, vann, vann, vann, vann, vann og litt til vann!

    Ha en van(n)lig helg folkens!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER