ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
fredag, februar 04, 2005
Guds storhet
Jes 40:18
Hvem vil dere da ligne Gud med? Hva får ett bildet vil dere sette ved siden av Ham?
Gud er virkelig stor. I det siste har jeg vert sjikkelig opptatt av og få ett glimt av, og sjønne at Gud er mer en vi noen gang vil sjønne. Han er større en våre hjerter, Han er større en våre tanker om oss selv eller andre. Han har kontroll på absolutt alt. Det står i bibelen at ikke en spurv forlater jorden uten at Gud vet det. Jeg tror at visst vi begynner og sjønne at Han er over alt og alle, og ingen kan måle seg med Han, så tror jeg at frykten og bekymringen for ting vil bli kastet på Ham. Får frykt og bekymringer kommer av at en er redd for noe som en ikke har kontroll over. Og det en ikke har kontroll over blir vi veldig redde for og da kommer frykten og bekymringene med en gang. Men jeg tror visst vi begynner og innse og sjønne at Gud er Gud og at det er ingen som er som Han, så tror jeg at vi ser også at Han har kontrollen. Det er ingen lett tanke, men Gud sier at vi kan stole på Han, så det går ann. Jeg tror ikke alle løftene i bibelen med og kaste bekymringene på Ham som det står i 1 pet5:7 eller at vi skal søke Guds rike og så få alt det andre i tillegg....osv. At alle de løftene er uoppnålige. Jeg er overbevisst at det er mulig, visst vi får ett glimt av Gud og at Han er større en oss. Det er mange ganger vannskelig og la Gud være Gud når en ber om noe, at ting ikke sjer etter vårt tempo. i stedet for og la Gud være Gud.
Det som er utrolig herlig og tenke på det er at til tross får at Gud er så ufattelig stor og skapt alle galaxer aller stjerner, alle planeter som har noen avstander som det ikke går an og regene ut, for computerne krasjer, så er Gud så ner og ikke fjern. Han forlot sin trone og valgte og henge på ett kors får alle våre synder. Det er vertfall ufattelig får meg. Da tenker jeg "GUD ER STOR WOW!!!".


Sal 47:7-9
Lovsyng Gud, lovsyng! Lovsyng vår konge, lovsyng!
For Gud er all jordens konge, syng en sang med visdom!
Gud er konge over folkene, Gud har satt seg på sin hellige trone.
posted by Trond Westby @ 12:31 a.m.  
1 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER