ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, februar 26, 2007
Ett glimt av Gud
Jeg sitter her i sengen etter og ha vert på søndags møte på imi, og tenker på Gud. Egil Elling talte i dag om Gud som Far. Vi kan ikke få nok av det i imi for tiden :)
Jeg sitter og tenker på hva Gud er for meg. Og hva det har betydning for hverdagen.
Her er 10 sannheter Gud er for meg
-Far
-Skaper
-Frelser
-Frigjører
-Herre
-Mektig til og gjøre det umulige mulig
-Venn
-Lærer
-Beskytter og mitt skjold
-Sentrum av alt


Det at Gud er skaper av alt liv og samtidig en nær Far,venn er ett ganske stort spenn, som fort kan blir en teori for oss. Spesielt i dagens samfunn blir alt fort teori og kunnskap.Worship starts with seeing you har matt redman skrevet i en sang. Og det er det som sjer. En kan ikke tilbe noe en ikke har sett eller hørt.
Vi ser gang på gang i bibelen at når Gud åpenbarte seg for mennesker så falt de enten på kne eller rett med tryne i bakken for og si det på godt norsk. Og få ett glimt av Gud er det som gjør at hjerte vårt responderer tilbake i form av sang med hender i være eller ligger flate i Guds nærvær. Og vi kan se Gud som Far og skaper som holder alt i hans hender. Og det er i det øyeblikket all frykt og angst flyr.
En åpenbaring Gud har i det siste minnet meg på er at de samme hender som Gud skapte verden med er de samme hender som han holder over oss.
Når vi for det perspektive blir salme 27 virkelig levede og ikke bare noe flott vi leser.

Sal 27,1-3
Herren er mitt lys og min frelse,
hvem skal jeg da frykte?
Herren er et vern om mitt liv,
hvem skal jeg da skjelve for?
Når ugjerningsmenn går løs på meg
og vil sluke meg,
da snubler de og faller selv,
fiendene som står meg imot.
Om en hær vil kringsette meg,
er det ikke frykt i min sjel.
Går de til strid imot meg,
er jeg likevel trygg.
posted by Trond Westby @ 1:44 a.m.  
3 Comments:
  • At 10:46 a.m., Blogger - viV - said…

    Forskjellen på Gud som venn og Gud som Herre over alle ting, er ikke alltid like lett å forholde seg til.. Men det er så utrolig sant!!! Nesten som at vann kan være damp, flytende og fast is... Bare at du er liksom ALT på en gang...Det er så utrolig stort å kjenne på følelsen av at Gud har meg i sin hånd, og ønsker meg kun det beste.. Det er virkelig noe som gjør meg trygg, dag etter dag!

     
  • At 10:48 a.m., Blogger - viV - said…

    Et eller annen kortslutning skjedde oppi hodet mitt nå, så jeg skrev du istedenfor Gud midt inni der... Det var jo selvfølgelig feil! Du er bra Trond, men det er bare GUD som er ALT!

     
  • At 5:05 p.m., Blogger Elin Maria said…

    Veldig fint skrevet! Dette er slikt som vekker ens hunger etter mer av Gud!

    Gud velsigne deg,

    mvh Elin :)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER