ALL OF THE ABOVE
Dette er en side hvor jeg ønsker og dele mitt hjerte får Jesus, med dere
mandag, januar 22, 2007
Sommerfugler!
Ja nå nermer det seg kick off for Impuls 07. Og jeg kjenner det bobbler inni meg.
Jeg kan ikke la være og fortelle ett lite vitnespurd fra sist søndag.
Jeg har i fjor høst hatt en tilspissing periode i livet mitt. Angående tjensten min. Som en del av lovsangstjenesten i imi har det blitt mye både spilling og leding. Noe som i utgangspunkte er utrolig kjekt og få ære Gud på den måten. Men jeg ble veldig utslitt. Og jeg måtte si ifra meg ett par team jeg var med og spillte i, så jeg kunne konsentrere meg om mitt eget team og lovsangsleding, for det er det jeg opplever Gud vil jeg skal gjøre. Men selv om jeg hadde sagt i fra meg andre team og frigjort tid, så var jeg fortsatt sliten. Jeg skjønte ikke helt det, helt til sist søndag. Som de fleste vet så hadde vi besøk av noen fra Toronto. Og Gud bare gjor masse i imi en hel uke når de hadde "Catch the fire" undervisning.
Men for og gjøre en lang historie kort, så var jeg litt sliten etter en lang Impulsøvelses helg og jeg hadde ikke så lyst og gå på møtet. Men jeg valgte og gjøre det. Jeg merket det sekunde jeg kom inn døra i hovudsalen at Gud var der.
Jeg tenkte egentlig ikke så mye mer på det, før etter en stund at Gud begynte og tale til meg om det og prestere.
Jeg har en lang tid godt med bånd av prestasjonsfølelser. Selv om jeg hadde lest i bibelen at Hans nåde er nok, så ble det mer kunnskap en forvandling. Så mye av det som jeg sleit med den høsten var det og måtte prestere for Gud, som etterhvert gikk over til og prestere for andre mennesker. Jeg måtte være god og synge og spille gitar, jeg måtte skrive mer og mer sanger som var bra.
Og jeg hadde mye og leve opp til siden jeg allerede hadde en sang på en cd. Det ble til slutt en vannvittig byrde, som jeg ikke var klar over selv. Dette viste Gud meg, og jeg plutselig kjente at han tok det gradvi bort. Og kroppen min begynte og slappe av. Jeg bare satt i stolen og var sammen med min Far. Det var så utrolig befriende! Og legge av all prestasjon oven for både Gud,mennesker og meg selv. Men jeg fikk hvile i nådens gave. Og kjenne Far helbrede meg fra alt det!
Jeg kjenner på at nå som Impuls nermer seg, ett privilegium og peke på en så fantastisk Far, til alle de ungdommene som kommer.
posted by Trond Westby @ 12:34 a.m.  
8 Comments:
  • At 11:31 a.m., Blogger Thomas Wilhelmsen said…

    Meget nice... Han vil gi oss hva vi trenger, og hva som ikke dreper oss, vil gjøre oss sterkere :)

     
  • At 5:55 p.m., Blogger Anne said…

    Kjekt å lese Trond, jeg blir inspirert! Takk for en koselig fredagskveld forresten! Tudelidu:)

     
  • At 6:04 p.m., Blogger Fartein said…

    åå så sinsykt kult at eg leste dette nå.

    hadde en ganske lik opplevelse sist helg. er lovsangs leder, å har ofte følt at eg må prestere. og fordi om eg har tenkt på det så ligger det i underbevistheten.

    på det møte hadde eg dårligge forutsettninger for å lede lovsang, og for første gang fikk eg føle hvordan d var når gud ledet lovsang i gjenom meg.



    vi tenker mye på at vi må ha fokus på at lovsang skal vere til sjefen å ikkje tomme ord. men tror det er viktig å fokusere på at vi ikke skal prester men det er noe gud bruker oss til. en gave!:)

    d kan vere vanskeligt det:)

    impuls 07!!! eg er såååååå klar!!!

     
  • At 8:14 p.m., Blogger Kjell Rune said…

    Bra, Trond. Me snakkast jo på torsdag. Imens må du kosa deg med ditt.
    kR

     
  • At 10:57 p.m., Blogger Bjarte said…

    Trond, jeg fikk en tanke i går kveld.. Tenk hvor mye folk rundt om i Norge gleder seg til Impuls.. Tenk så hvor mye mer Gud gleder seg:)

     
  • At 12:23 a.m., Blogger Trond Westby said…

    Thomas: Amen!

    Anne: Selv takk for en koselig kveld. Du er ei bra jente.

    Fartein: Kjekt og lese din opplevelse. Det er mest når vi er svake Guds kraft får virke igjennom oss. Stå på for Guds rike i tjenesten din. Vær velsignet!
    Snakkes på impuls

    Kjell Rune André: Med snakkes ja.....kick off here we come :)

    Bjarte:Amen! Det er så utrolig sant!

     
  • At 3:55 a.m., Blogger Nils said…

    off eg glede meg! kick off når da?

     
  • At 10:22 p.m., Blogger Kristin said…

    Hei!
    Eg ville bare sei at du e veldig flinke! Har hørt deg et par ganger, og nå spele me og litt av musikken din i vårt lovsangsteam.
    Ha ein fin dag!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 
 
About Me

Name: Trond Westby
Home: Stavanger, Rogaland, Norway
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
GUDS ORD

Min sjel, lov Herren,glem ikke alle hans velgjerninger!Han tilgir all din skyld og leger all din sykdom.Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med godhet og miskunn.Han fyller ditt liv med det som godt er,og gjør deg ung igjen som ørnen.

Gjengen og de
Andre linker
Powered by

15n41n1

BLOGGER